فضا نگهدار:

وقتی دندان های شیری به ویژه دندان های خلفی، زودتر از موعد طبیعی از دست می روند یا فضای محدودی در دهان وجود دارد، به منظور پیش گیری از از دست رفتن فضا و مشکلات بعدی، از فضانگهدار استفاده می شود ( جهت آشنایی بیشتر با انواع فضانگهدارها به این مطلب مراجعه کنید).

ارتودنسی پیشگیرانه:

علاوه بر فضانگهداها ، در این مرکز درمان های ارتودنسی پیشگیرانه نیز ارائه می شوند. اگرچه توصیه ما معاینه توسط دندانپزشک می باشد، اما علائم اولیه این که کودک شما ممکن است به این روش درمانی احتیاج داشته باشد شامل: از دست دادن زودهنگام یا دیرهنگام دندان های شیری، عادت مکیدن انگشتان یا انگشت شست و تنفس دهانی می باشد.

به این منظور انجمن ارتودنتیست های آمریکا (AAO) توصیه می کند که کودکان غربالگری ارتودنسی اولیه خود را حداکثر در 7 سالگی انجام دهند.

این غربالگری برای شناسایی مشکلات در رشد و تکامل فک کودک و به منظور ارائه درمان های پیشگیرانه استفاده می شود. مراقبت های پیشگیرانه زودرس اغلب می توانند تعدادی از مشکلات احتمالی  که ممکن است با گذشت زمان بدتر شوند را کاهش داده یا از بین ببرد ، از جمله:

  • اختلال در رشد فک ها
  • عادات دهانی مضر (مانند مکیدن انگشت، تنفس دهانی شدید)
  • احتمال ایجاد ضربه به دلیل بیرون زدگی دندانهای جلویی
  • مسائل مربوط به راه های هوایی
  • مشکلات گفتاری

علاوه بر این ، ارتودنسی پیشگیرانه می تواند دندان ها و فکین کودک را هنگام رشد به سمت صحیح هدایت کند تا از عملکرد صحیح دهان و دندان و همچنین لبخند سالم و متعادل کودک که موجب افزایش اعتماد به نفس او می شود، اطمینان حاصل گردد.

مراقبت های پیشگیرانه اولیه می تواند درمان های ارتودنسی در آینده را کوتاهتر و ساده تر کند و در بسیاری از موارد نتیجه درمانی بهتری نسبت به درمان هایی که به صورت دیرهنگام ارائه می شوند، دارند.

مراقبت های پس ازخدمات دندان‌پزشکی

برای رزرو نوبت در کلینیک دکتر زهرایی لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.